Yrityksen ydin esiin nettisivuilla

Case

Pinomatic

  • Puunjalostusteollisuuden tuotantolinjojen suunnittelu, valmistus ja käyttöönotto
  • Kauhajoella vuodesta 1988
  • Liikevaihto 12milj.
  • 55 ammattilaista
Wordpress sivut yritykselle

Pinomaticille toteutettiin sivustouudistus.

Yrityksen toiminnan visualisointi on onnistuneen nettisivuprojektin pohja

Nettisivujen uusiminen mielletään usein valtavaksi projektiksi. Kun yhteistyö aloitetaan yrityksen ytimen selkeyttämisellä tarinaksi ja paloitellaan projekti sopiviin osiin, päästään sujuvammin tavoitteisiin.

– Aika oli ajanut selvästi vanhojen nettisivujemme ohitse ja mietin, että jotain pitäisi tehdä. Käynnistimme projektin ensimmäisen kerran jo vuosi sitten, mutta silloin tuntui, että omasta osuudestamme tuli aivan liian työllistävä. Projekti lyötiin jäihin, varatoimitusjohtaja Petri Oravamäki kertoo.


Nettisivuprojekti käynnistettiin uudelleen, kun Myyntivoima Yhtiöt valittiin kumppaniksi.


– Ensitapaamisesta alkaen olin vakuuttunut siitä, että uudistus tehdään yhdessä. Saimme kumppanin, joka oikeasti perehtyi meidän toimintaamme.



”Tiedämme kyllä kilpailuvalttimme, mutta Myyntivoima Yhtiöiden kanssa laaditun visualisoinnin ja tarinan avulla ne tuodaan hienovaraisesti, mutta selkeästi esille. Samalla kirkastimme yrityksen koko visuaalista ilmettä tukemaan tätä tarinaa, Petri Oravamäki toteaa.”

Ihmiset mukaan ja tarina selkeäksi

Oravamäen mielestä tähänastisen yhteistyön positiivisin asia on ollut Pinomatic Oy:n vahvuuksien näkyväksi tekeminen.

-Nyt toimintatapamme erinomaisuus on helpompi oivaltaa.

Sama infograafi toistuu nettisivujen lisäksi PowerPoint-esityksissä ja esitteissä. Tämä on tärkeää, koska yritys kansainvälistyy koko ajan. Kuvallinen kerronta on globaalia, sitä ymmärtää äidinkielestä riippumatta.

– Tiedämme kyllä kilpailuvalttimme, mutta Myyntivoima Yhtiöiden kanssa laaditun visualisoinnin ja tarinan avulla ne tuodaan hienovaraisesti, mutta selkeästi esille. Samalla kirkastimme yrityksen koko visuaalista ilmettä tukemaan tätä tarinaa, Petri Oravamäki toteaa.

Nettisivuilla haluttiin siirtyä pois koneiden valmistuksesta kohti luonnonläheisempää lähestymistapaa.

– Toiveemme oli saada sivuille ihmisten lisäksi luontoa ja metsää, koska se sopii alaan. Sivut ovat Pinomaticin näköiset ja se on avoimen yhteistyön ja asiaan perehtymisen ansiota, markkinointiassistentti Sanna-Mari Vakkuri toteaa.

Laitetaanko teidänkin yrityksen myynnin välineet kuntoon?

Toimintaan läpinäkyvyyttä ja tehokkuutta

Animaatiolla tehoa kerrontaan

Visualisoinnilla tukea myyntiin